Hoe pas ik hybride werken praktisch en excellent toe? 7 tips!
In het afgelopen jaar zien wij een grote vraag ontstaan naar efficiënte werkplekinrichtingen die hybride werken op een praktische manier mogelijk maakt, zowel thuis als op kantoor. Hybride werken biedt immers veel voordelen voor bedrijven, winkels en scholen en wordt het hybridewerkmodel mogelijk wel het 'model voor de toekomst'.
Door onze jarenlange ervaring op het gebied van werkplekinrichtingen, die altijd gericht zijn op de toekomst, maakt ons meubilair hybride werken mogelijk.
7 Praktische tips bij efficiënte werkplekinrichting voor hybride werken
1.
Om iedere dag voldoende werkplekken en ontmoetingsplekken te kunnen faciliteren raden wij als As Personal multifunctionele werkplekinrichtingen aan bij hybride werken. Dit mag echter nooit als basis van het ontwerp dienen. Zie punt twee wat in onze ogen de basis van een ontwerp moet zijn. Voorzien van alle technische specificaties en voldoende afstand kunnen waarborgen. Deze werkplekinrichting moet zowel de formele bijeenkomsten, zoals vergaderingen en presentaties kunnen ondersteunen als ook de informele contactmomenten.
2.
Bij het ontwerpen van de inrichting en indeling van een nieuw kantoor moet je letten op dat basiswerkplekken gesitueerd worden in meanderende ruimten die in elkaar overlopen, zonder verkeersruimte. Doorgaans een mix van 2 tot 8 werkplekken per halfopen ruimte, afgestemd op de organisatie en de werkzaamheden. De hoeken bieden privacy en de open structuur maakt het gemakkelijk om samen te werken. Meer informatie? zie www.nieuwegeneratiekantoor.nl
3.
Creëer stilteruimtes binnen de kantoortuinen, waar een medewerker de ruimte heeft om te bellen of in stilte te werken, terwijl anderen de ruimte als ontmoetingsruimte gebruiken. Bekijk bijvoorbeeld onze PrivateCall, die gemakkelijk in iedere ruimte past. Of onze akoestische en ruimtebesparende TrainSeat die veel privacy biedt bij brainstormsessies en korte vergaderingen.
4.
Ondersteun je medewerker in het eenvoudig aanpassen van de thuiswerkplek, bijvoorbeeld door onze wangentafel, die zowel als eettafel gebruikt kan worden als als werkplek. Ook ons FocusShield is een veelgevraagd product in deze tijd om rustig thuiswerken te kunnen faciliteren. Zorg daarbij ook voor de juiste programma’s en toegangelijkheid, zodat de medewerker weinig tijd bezig is met het installeren van de werkplek en het opstarten en zich snel kan focussen op de werktaken bij het thuiswerken.
5.
Creëer strategische ontmoetingsplekken in de kantoorruimte en in de kantine om ontmoetingen en informele contacten te stimuleren: uitnodigende, ruimtebesparende werkplekinrichtingen waar voldoende afstand en privacy kan worden gewaarborgd en wel ontmoeting plaatsvindt, zoals met onze CheekTable en TalkBox.
6.
Maak gebruik van de juiste technische faciliteiten en richt je IT-omgeving zo in dat deze voor iedereen toegankelijk is, zoals praktische programma’s voor videovergaderingen, online documentmanagementsystemen in clouds die documenten overal en altijd toegankelijk maken, online deskbooking en bereikbare IT afdeling op flexibele tijden. Instrueer je medewerkers ook in alle mogelijkheden, zodat het tijdsbesparend werkt.
7.
Denk toekomstgericht: hybride werken lijkt de toekomst te zijn volgens alle onderzoeken. Kies daarom voor ons circulaire kantoor meubilair voor hybride werken, dat jarenlang meegaat en multifunctioneel, efficiënt en duurzaam is. Tevens is ons meubilair eenvoudig aan te passen aan iedere huisstijl zodat de nieuwe werkplekinrichting overvloeit in de kantoorinrichting.
Collectie duurzaam hybride meubilair
[producten post__in='163,136, 175, 177, 161']Lees hier alles over het toepassen van ons efficiënte en duurzame kantoormeubilair op iedere werkplek bij hybride werken. Of stel jouw werkplekinrichting samen in onze 3D configurator, zodat jij binnen 4 tot 6 werkweken jouw kantoormeubels al ontvangt die hybride werken mogelijk maakt voor iedere organisatie.
update 15-12-2021